|
|
4. FENOMENUL
OZN, MITOLOGIA SI RELIGIA
Paralele
cu aparitiile sfinte
Astrofizicianul
Jacques Vallée,
unul dintre cei mai seriosi investigatori ai fenomenului OZN, a fost cel care,
analizand cazurile de aparitii ale Fecioarei sau ale altor persoane sfinte, a
constatat surprinzatoare asemanari cu observatiile OZN. El a luat ca exemplu
aparitiile Santa Maria de Guadalupe, incepute in 9 decembrie 1531, la
zece ani dupa cucerirea imperiului aztec de catre spanioli, in apropiere de
Tenochtitlan (Mexico City), aparitiile de la Fatima (Portugalia) din
1917, cele din vara anului 1981 de langa satul Medugorje (Bosnia), dar si
pe cele din 1858 de la Lourdes, in Franta in fata fetitei de 14 ani
Bernardette Soubirous, sau cea din 19 septembrie 1846 cand la doi tineri pastori
din La Salette, localitate din Alpii Francezi, li s-a aratat un glob de
lumina clipitoare care s‑a deschis, iar in mijlocul ei a aparut o
“Frumoasa Doamna”, identificata drept Fecioara Maria. Incepand din 2 aprilie
1968 si pana in iunie 1971 Fecioara a fost vazuta de mii de martori, majoritatea
musulmani de o suta opt ori (dupa unele evidente) pe cupola bisericii crestine
copte a cartierul Zeitun din Cairo. Autoritatile au ordonat anchete
severe, pe o raza de douazeci si cinci de kilometri, distrugand sau confiscand
aparatura electronica, de proiectie, smulgand firele electrice ale bisericii,
taind crengile copacilor din jur, si chiar demoland un garaj aflat peste drum,
fara a perturba aparitiile. O multime de fotografii atesta fenomenul. Exista mii
de astfel de cazuri, cu Fecioara Maria sau alte persoane sacre. Jacques
Vallée
a atras atentia in 1988 asupra numeroaselor paralele intre aceste aparitii si
evenimentele OZN; intre acestea: lumina orbitoare care se vede eventual prin
ceata, un glob stralucitor, un disc rotindu-se foarte rapid, o coloana de lumina
care coboara din cer si pe care martorul se poate inalta de la pamant, vesminte
care raman uscate in ciuda ploii, un nor din care apare o fiinta nepamanteana,
scaderea temperaturii, o liniste nefireasca, pierderea notiunii timpului, stare
de transa, epuizare dupa terminarea intalnirii etc. OZN-uri
Biblie si in alte scrieri vechi?
Dar
istorii asemanatoare cu rapirile OZN gasim si in Vechiul Testament (ca si
in apocrife, cum ar fi Cartea lui Enoh). Putem citi astfel despre
calatoriile ceresti ale lui Enoh “De la acest moment eu nu m-am
mai vazut in mijlocul copiiilor oamenilor, ci am fost asezat intre doua
spirite” [...] “doi barbati atat de inalti cum n-am mai vazut pe Pamant
vreodata. Si fetele lor straluceau ca soarele si ochii lor erau ca niste faclii
aprinse iar din buze izbucneau vapai.” “Ei m-au luat pe aripile lor si m-au
pus pe un nor. Si iata minunea! norii au inceput sa se miste. Si iarasi
inaltandu-ma mai sus, am vazut vazduhul iar mai sus am vazut eterul; si ei m-au
dus in cerul cel dintai”.
„vanturi prielnice imi ridicau aripile si grabeau drumul meu [...] Am
fost inaltat astfel pana in Cer si am ajuns curand la un zid cladit din pietre
de clestar. Flacari mistuitoare ii invaluiau marginile. Am simtit cum ma
cuprinde groaza, cu toate acestea m-am varat in mijlocul acestor flacari”.
Expresia “vanturi prielnice imi ridicau aripile” nu trebuie bineinteles
interpretata in sensul ca Enoh ar fi avut aripi. Mai degraba trebuie sa acceptam
ca metafora citata era singura capabila sa sugereze contemporanilor ridicarea sa
rapida de la pamant prin levitatie. Surprinzator este ca si la foarte
multe rapiri OZN victima este flancata intre doi nepamanteni in timp ce se
inalta de la sol. In calatoria sa, spune Enoh, “Am vazut
si izvoarele Pamantului, ascunse in coloanele luminate ale Cerurilor. Si
in aceste coloane ale Cerului eu am vazut focuri care izbucnesc fara numar, dar
nici in sus nici in jos. Deasupra acestor izvoare am vazut un loc care nu are
nici bolta deasupra, nici pamant dedesubt, si nu era nici un pic de apa; un loc
cu desavarsire pustiu”. Cine a vazut, pe imaginile aduse de telescoapele
moderne, nebuloasele de praf din Galaxie, in forma de coloane luminate de
stelele din jur, nebuloase din care “izvorasc”, in timp, planete precum
Pamantul, va fi surprins cum de un locuitor al pustielor Arabiei putea intui
astfel de detalii. Despre
Ilie Tesviteanul
sta scris: “Cand a voit Domnul sa ridice pe Ilie la Cer intr‑un vartej
de vant [...] iata ca un car de foc si niste cai i-au despartit [...] si Ilie
s-a inaltat la cer intr‑un vartej de vant” (2 Regi, 2; 1-12). Oare un
vehicul pe care scribul de acum mai bine de doua mii de ani il numeste ba
“vartej de vant” ba “car de foc” nu ne duce cu gandul la un OZN?
Intamplari similare sunt puse in seama proorocului Isaia. Cat despre
proorocul Ezechiel, acesta s-a intalnit cu un “snop de foc, care
raspandea in jur o lumina stralucitoare, in mijlocul careia lucea ca o arama
lustruita care iesea din mijlocul focului. Tot in mijloc se vedeau patru fapturi
vii a caror infatisare avea o asemanare omeneasca” (Ezechiel, 1; 4-5). “El
a intins ceva ca o mana, si m-a apucat de zulufii capului. Duhul m-a rapit intre
Pamant si Cer, si m-a dus, in vedenii dumnezeiesti, la Ierusalim” (Ezechil, 8;
2-3). Acea „mana” seamana cu raza coborata din OZN, care ridica pe cel rapit
de la pamant. Astfel de descrieri exista in multe alte scrieri vechi. Cercuri
de foc, zane, pitici etc
Tot
Jacques
Vallée
a remarcat asemanarea fenomenului OZN contemporan cu istorisiri folclorice, pe
care noi le consideram simple povesti pentru copii, dar in care cei vechi
credeau mai mult decat ne inchipuim. Dau un singur exemplu, cel privind ielele, in context romanesc. Acestea, conform lui Victor Kernbach (1995), sunt fapturi feminine supranaturale cu
puteri magice si mare putere de seductie, “locuind in vazduh, in paduri sau
pesteri, in munti, pe stanci sau pe maluri de ape, in balarii sau la raspantii,
scaldandu-se adesea in izvoare pure; se crede ca apar mai ales noaptea la lumina
Lunii, rotindu-se in hora in locuri retrase [...] fostul lor ring de dans [...]
ramane ars ca de foc, iarba nemaiputand creste pe locul batatorit, iar crengile
copacilor din jur fiind parlite”. Ele pot zbura fara aripi, si se pot deplasa
cu viteze fabuloase. Cei pe care pun mana “sunt rapiti si dispar fara urma”
sau “sunt ridicati in vartejuri apoi chinuiti si smintiti”. Si dupa Nicolae
Densusianu, pe unde trec ielele “nu mai creste iarba”, “ramane o
potcoava de iarba rosie”, sau “se innegreste iarba in forma de cerc”.
Ielele “vin pe sus cu lautari” indeosebi “cimpoieri”, “au lumanari
aprinse” si “joaca in pomi”. Intalnind oameni “ii poarta prin aer de
raman neoameni pe viata”. Dimitrie
Cantemir in Descriptio Moldaviae (1716) numea ielele “nimfe ale
aerului, indragostite cel mai des de tinerii mai frumosi”. Iata cate asemnari
cu fenomenul OZN. Dar
am putea vorbi de piticii din paduri, de o multime de alte fiinte miraculoase,
prezente in folclorul tuturor popoarelor, ca si de cercurile magice, ori de
cercurile in lanurile de cereale. Pentru cei ce cred ca acestea din urma sunt
toate contrafacute, amintim ca
primul
document in care se vorbeste de cercuri in lanurile de cereale dateaza din anul
815 si a fost redactat la Lyon. Teoria (azi abandonata) ca cercurile sunt
efectul vartejurilor de aer fusese enuntata de invatatul britanic Robert Plot
inca din 1677. Intr-o gravura din 1678 un asa numit “diavol secerator”
(mowing devil) culca niste spice la pamant formand doua cercuri concentrice. In
textul alaturat se aprecia ca “unui om i-ar lua ani de zile sa aseze fiecare
spic cu atata precizie, in timp ce diavolul are nevoie pentru asta doar de o
noapte”. Aparent
deci, fenomenul OZN nu este caracteristic doar celei de a doua jumatati a
secolului 20 ci ne-a insotit de la inceputul omenirii. Atata doar ca ceea ce noi
consideram inexplicabil intra, pentru oamenii de demult, in randuiala obisnuita
a lumii. Pentru unele populatii ele sunt obisnuite si azi. John Mack a intalnit
mai multi reprezentanti ai unor „culturi primitive”, constatand cu uimire ca
pentru acestia „fenomenul OZN” nu exista, pur si simplu deoarecece
evenimentele pe care noi le incadram in aceasta categorie, fac parte pentru ei
din randuiala dintotdeauna a lumii. Citez cateva fragmente din declaratiile
acestora, reproduse din cartea lui John Mack Passport
to the Cosmos: “Invatatii
numesc asta OZN… deoarece ei n-au exercitiu, au pierdut contactul cu
Intelepciunea, Cunoasterea, Puterea si Harul… ei au pierdut contactul cu
poporul din stele”. Wallace
Elan Negru,
indian nord-american. “Dupa
cultura si religia africana sunt douazeci si patru lumi-mama in ceruri, iar
Pamantul nostru este a douazeci si cincea… O lume-mama este o planeta special
facuta cu scopul de a da nastere vietii”. Vusumazulu
Credo Mutwa vraci
de nivel superior din Africa de Sud. “Acele
fapturi mi-au spus ca «vin de nicaieri… deoarece ei sunt peste tot».
Marele Spirit i-a trimis ca mesageri, «deoarece noi n-am putea sta fata
in fata cu acea imensa energie».” Bernardo
Peixoto, saman
din jungla braziliana. “Voi
sunteti aici doar temporar. Aceste corpuri ale voastre sunt doar instrumente
care vi s-au dat pentru a invata cu ele […] Suntem aici pentru a va ajuta dar
nu vom interveni in liberul vostru arbitru”. din
mesajul primit de Sequoyah Troeblood indian nord-american Experimente
genetice in Biblie
Nici
controversatele experimente genetice efectuate cu ocazia rapirilor OZN nu
lipsesc din vechile traditii. Conform celor scrise in Geneza, Dumnezeu a
facut lumea, vietatile, omul. Pe Eva a creat-o dintr-o coasta a lui Adam (ceea
ce azi ne duce cu gandul la ingineria genetica, incluzand clonarea si renuntarea
la cromozomul Y). In originalul ebraic al Bibliei, numele Domnului este Elohim,
substantiv plural. De altfel, Biblia foloseste pluralul si in alte
ocazii. Dumnezeu spune: “Sa facem om dupa chipul Nostru, dupa asemanarea
Noastra” (Geneza, 1; 26). E oare pluralul majestatii sau la aceasta actiune au
participat mai multi care semanau intre ei? Intrebarea e cu atat mai pertinenta
cu cat peste cateva pagini ii vedem implicati in experimente genetice pe unii
dintre ingeri, despre care nu se spune nicaieri de unde au aparut. Astfel,
daca martorii rapirilor OZN vorbesc de misterioase experimente genetice, menite
sa dea nastere unor hibrizi, care sa fie mai reusiti decat oamenii actuali, ori
despre relatii sexuale intre cei rapiti si anumite exemplare dintre vizitatori,
in Biblie scrie ca “fii lui Dumnezeu au vazut ca fetele oamenilor erau
frumoase; si din toate si-au luat de neveste... s-au impreunat fiii lui Dumnezeu
cu fetele oamenilor si le-au nascut ele copii: acestia erau vitejii care au fost
in vechime oameni cu nume” (Geneza, 6; 2, 4). In Cartea lui Enoh se
aduc marturii suplimentare impotriva “veghetorilor care pacatuiesc cu fiicele
oamenilor”. Din
punctul de vedere al biologiei, acesti ingeri trebuie sa fi fost fie
reprezentanti de sex masculin ai speciei umane, fie specialisti in inginerie
genetica. Dar in orice caz, ei erau interesati in a crea “viteji” si
“oameni cu nume”, adica exemplare mai reusite ale speciei umane decat cele
care s-ar fi nascut fara interventia lor. Vechile
scrieri sfinte mai spun ca “experimentele” ingerilor n-au fost pe placul lui
Dumnezeu, care a decis sa-i pedepseasca, distrugand urmasii hibrizi. Totusi, se
pare ca Dumnezeu insusi facea astfel de experiente. Astfel, cand s-a nascut Noe,
el a fost atat de diferit de orice alt copil incat tatal sau, Lameh,
disperat, spune tatalui sau Matusalem ca: “nu-i seamana deloc si nu pare sa
tina de neamul omenesc” intrucat “avea pielea alba ca zapada si roza ca un
trandafir si un par alb si lung ca lana” si ochii “stralucitori ca razele
Soarelui”. El mai spune: “acesta este inger din Cer, fara indoiala, el nu
este din neamul nostru” (cum vor fi aratat ceilalti copii daca aceste
trasaturi ii tulburasera atat de mult?). Istoria de mai sus este reluata de doua
ori in Cartea lui Enoh, dar ea a fost regasita, intr-o forma inca mai
dezvoltata, si in manuscrisele de la Marea Moarta. Matusalem, nefiind nici el in
stare sa gaseasca o explicatie, se decide sa se adreseze, la randul sau, tatalui
sau Enoh. Acesta ii spune “Domnul este pe cale sa faca o noua lucrare pe
Pamant”, anuntandu-l despre venirea Potopului care urma sa nimiceasca toti
pamantenii, crutand doar pe Noe si pe descendentii sai. Oare, dupa repetate
experimente genetice, Noe reprezenta, in sfarsit, hibridul reusit, cel
dorit de Inteligenta Superioara? “Experimentele”
insa nu s-au oprit aici. Asa cum observa si Jacques Vallée, citandu-l pe
Anatole France, istoriile privind relatii amoroase intre ingeri si femeile
pamantene (plasate dupa Potop) se gasesc din abundenta in scrierile celor
vechi. Intre autorii care au reprodus aceste istorii pot fi amintiti: Justin,
Flavius Josephus, Athenagoras, Lactantius, Tertulian, Marcus Ephesianul,
Eusebius, Sfantul Ambrozie, Sfantul Augustin etc. Tot de la ei ne-a ramas povata
ca femeile trebuie sa se roage cu capul acoperit pentru a nu ispiti ingerii,
sfat respectat in multe parti pana in zilele noastre. Mentionam
in treacat ca si imaculata conceptie a lui Iisus de catre
Fecioara Maria este inclusa de catre unii autori in aceeasi categorie (ca
de altfel si conceperea lui Ioan Botezatorul). In plus, in momentul nasterii lui
Iisus s‑au semnalat, conform scrierilor vremii (evanghelii canonice sau
apocrife), numeroase fenomene: o lumina orbitoare deasupra ieslei, steaua
calauzitoare a magilor, animale si oameni pe care Iosif i-a vazut nemiscati
precum stana de piatra in jurul pesterii in care se nastea Iisus (azi am zice
“animatie suspendata”) etc., toate tipice rapoartelor despre intalnirile
OZN. In
Grecia antica se considera ca eroii sunt hibrizi nascuti din mame pamantene si
tati coborati din Olimp. De pilda, Danae, inchisa intr-un turn si insamantata
printr-o ploaie de aur venita din ceruri, de la Zeus, a nascut eroul Perseu.
Nepoata acestuia, Alcmena, se va impreuna si ea cu Zeus, nascandu-se astfel
Hercule, etc. Romanii
stiau de incubi, fiinte de pe un alt taram, care se strecoara noaptea, pe
furis, in paturile femeilor, pentru a se impreuna. Sub o forma sau alta aceste
fapturi sunt prezente in miturile si povestile mai tuturor popoarelor, intre
care se includ si legendele romanesti cu zburatorul. Istoricul roman
Suetoniu afirma ca imparatul August a fost rezultatul unei relatii intre mama
lui si un incub; la fel s-a spus despre Platon, Alexandru cel Mare, Cezar,
despre legendarul vrajitor Merlin si despre multi altii. Anticii credeau si in succubi,
ipotetice fiinte feminine care vin noaptea in paturile barbatilor. O
lume de spirite in mitologia popoarelor
Exista
persoane care afirma ca isi pot uneori parasi trupul, calatorind departe,
observand ceea ce se petrece acolo si relatand apoi despre aceasta. In anii
saizeci s-au facut chiar experimente in acest sens la Universitatea Duke
(Carolina de Nord). In anii saptezeci au facut senzatie cazurile, examinate de Dr.
Elisabeth Kubler-Ross, de Raymond Moody si de numerosi altii, privind
fenomenul de decorporare sau extracorporalitate raportat in
situatii de moarte clinica. Fenomenul a primit in engleza numele de Near
Death Experience (prescurtat NDE),
iar in romaneste “experienta la limita mortii” sau “experienta mortii
apropiate”. In esenta, un anumit procent din persoanele revenite din moarte
clinica spuneau ca s-au vazut parasindu-si corpul fizic, plutind undeva la
inaltime, urmarind forfota din jurul trupului lor, ascultand comentariile celor
de fata, intre care si faptul ca au murit. Unii pleaca astfel prin alte
incaperi, putand descrie ulterior detalii pe care altminteri n-aveau cum sa le
cunoasca. In plus, cei in cauza s-au confruntat cu aparitii luminoase de o mare
stralucire si frumusete, au simtit un sentiment de pace, iar uneori au avut
impresia trecerii, cu o viteza extraordinara, printr-un tunel intunecat,
ajungand intr-o alta lume, unde au intalnit rude si prieteni decedati, eventual
ingeri sau sfinti etc. Acest
fenomen – de decorporare – ne prilejuieste sa aducem in discutie un detaliu pe
care nu l-am mentionat atunci cand am discutat despre rapirile OZN si anume ca
se pare ca uneori aceste rapiri au loc „in trup” alteori „in spirit”. Ipoteza
dupa care omul poseda si alte “corpuri” decat cel fizic, corpuri care pot
deveni autonome in anumite cazuri, este veche precum gandirea omeneasca. In
conceptia anticilor egipteni la moartea corpului fizic supravietuiau doua
fiinte: Ka si Ba. Grecii stiau si ei de trei “corpuri”: soma,
psyche si pneuma. Aceeasi impartire o regasim si la Sfantul Albert
cel Mare (1193-1280). Mai aproape de noi s-a vorbit de un “corp eteric” si
un “corp astral”, primul semi‑material, intermediar intre corpul fizic
si suflet, al doilea spiritual, capabil sa fiinteze independent de corpul fizic.
In 1939 Semion Kirlian, tehnician dintr‑un laborator universitar
din U.R.S.S., a descoperit un efect care de atunci ii poarta numele si care pare
sa dovedeasca existenta, pe langa corpul fizic, a unui “al doilea” corp,
numit conventional corp eteric sau “fluidic”, care ar contine o
matrice informationala, capabila, in anumite conditii, sa asigure generarea sau
regenerarea corpului fizic. Corpul astral, care ar fi acelasi cu
sufletul, sau spiritul ganditor, a fost considerat insa
totdeauna altceva decat aceasta “dublura eterica”. O
persoana rapita a raportat ca s-a intalnit cu fiinte luminoase, de forma umana,
care s-au transformat, la un moment
dat, in globuri luminoase. Dupa un timp, globurile au redevenit
din nou siluete umane. In alte intalniri astfel de sfere de lumina au servit
drept vehicul de transport sau s-a spus despre ele ca sunt depozite
de inteligenta. Faptul
ca rapirile (la sfarsitul carora ti se spune ca nu ai voie sa spui ce ai vazut
si auzit) se petrec uneori in trup alteori in spirit
ii preocupa deja chiar si pe antici. Apostolul Pavel, in
Epistola a doua catre corinteni (2 Cor, 12, 2-4) scrie astfel:
“Cunosc un om in Hristos, care, acum patrusprezece ani, a fost rapit pana in
al treilea cer (daca a fost in trup nu stiu; daca a fost fara trup, nu stiu;
Dumnezeu stie). Si stiu ca omul acesta (daca a fost in trup sau fara trup, nu
stiu; Dumnezeu stie), a fost rapit in rai si a auzit cuvinte care nu se pot
spune si pe care nu-i este ingaduit unui om sa le rosteasca”. OZN-uri
de pe celalalt taram
Straniile
rapiri in spirit, asemanarea acestora cu fenomenul NDE, paralela – pe care o
face si Apostolul Pavel – intre destinatia celor rapiti si raiul, dar si
celelalte apropieri de care aminteam, n-au trecut neobservate. Raymond Fowler
comenta in The Watchers II:
“S-ar putea oare ca fenomenul OZN si experientele la limita mortii (NDE) sa
fie controlate de o civilizatie avansata existand intr-o alta dimensiune,
populata in parte de fiinte umane care au intrat in aceasta dimensiune prin
procesul mortii? Ar putea fi posibil ca fiintele umanoide cu aspect de ingeri
intalnite acolo sa fie ceea ce vom deveni noi insine prin evolutie in existente
viitoare? Sunt cumva oamenii din realitatea noastra forme larvare ale acestei
civilizatii?”… “probabil rapirile OZN, decorporarea si supravietuirea
sufletului dupa moarte au o cauza comuna”. [Inteligentele care ne viziteaza cu
OZN‑urile] “vin de acolo unde noi vom merge [dupa moarte]. Moartea, in
esenta, este suprema experienta de rapire [OZN]”. Dr.
Kenneth Ring, profesor emerit de psihologie la Universitatea statului
Connecticut, opina si el: “Nu
s-ar putea oare ca lumea NDE si cea a rapirilor OZN, in ciuda diferentelor
dintre ele, sa fie totusi nu universuri diferite ci parti ale unui acelasi
univers? Nu s‑ar putea ca experientele NDE si cele OZN sa aiba mai multe
in comun una cu cealalta decat am banuit pana acum?”. Si cercetatorul
francez Jean Sider scrie: “Fara
umbra de indoiala ... fenomenul aparitiei [stafiilor] unor «morti» isi are
izvorul in acelasi loc in care se gaseste si izvorul care genereaza OZN-urile si
Extraterestri”. Contactatii
si fenomenul de channeling
Persoanele
care au suferit o rapire OZN pot fi impartite, grosier, in „victime”
care isi reamintesc cu groaza cele petrecute si „contactati”,
care se cred alesi de extraterestri pentru a transmite mesaje pamantenilor.
Primul si cel care a declansat de fapt fenomenul contactatilor a fost George
Adamski, (1891-1965). El spunea ca a vazut, prin telescopul sau
personal, un OZN in forma de trabuc inca in 9 octombrie 1946. In urmatorii ani a
facut mai multe fotografii spectaculoase, in care se poate urmari modul in care
mai multe “nave de cercetare” discoidale, luminoase, parasesc pe rand o
“nava mama” lunguiata, mult mai mare. In aceeasi perioada, Adamski mai
afirma ca a vazut, intr‑o zona desertica din California, un OZN‑uri
coborand la sol si iesind din el un ins cu
infatisare omeneasca, inalt de vreo 1,70 metri, cu plete blonde. Acesta i-a
transmis telepatic lui Adamski ca se numeste Orthon si ca nava vine de pe
Venus. Vizitatorul a adaugat ca “extraterestrii sunt foarte ingrijorati de experientele nucleare
pamantene care strica echilibrul ecologic al Universului” si ca
se feresc de oameni deoarece unii semeni de-ai lor au fost ucisi de pamanteni.
Adamski l-a mai intalnit pe Orthon si ulterior, fiind si plimbat prin Cosmos cu
OZN-ul. El si-a descries pataniile in mai multe carti de success. La
scurt timp, mai multi asociati sau prieteni ai lui Adamski se vor declara si ei contactati.
Intre acestia sunt autori de carti ca John
McCoy, George Hunt Williamson, Ray
si Rex Stanford sau intemeietori de secte ca faimosul parinte al
bisericii scientologice L.Ron Hubbard.
La mijlocul anilor cincizeci existau circa 150 cluburi de contactati OZN
sau de acest tip, multe avand caracter de cult religios. Azi numarul lor e mult
mai mare, mai ales in California. CIA a fost mereu interesat de ele, atat pentru
experimente sociologice oculte, dar mai ales deoarece, dandu-le ca exemplu,
putea discredita cercetarea privata OZN in ochii publicului educat.
In
cateva randuri, sectele de adoratori ai OZN-urilor au produs si victime. De
pilda, in martie 1997, 39 de persoane (21 femei si 18 barbati), intre 26 si 72
de ani, adepti ai sectei “Poarta
Cerului”, s-au sinucis folosind un amestec de barbiturice si
alcool, intr-o vila din Rancho Santa Fe, nu departe de San Diego
(California). Ei scrisesera ca au plecat astfel sa
intalneasca un OZN ascuns in coada cometei Hale-Bopp, care ar fi fost de
fapt o “fereastra” prin care se puteau intoarce in “patria lor cosmica”,
“pentru a accede la un nivel superior de spiritualitate”. Asa
cum rapirile pot fi facute “in trup” sau “in spirit”, pe langa
contactatii “fizici”, exista si o categorie speciala de contactati, numiti contactatii
“psihici”. Acestia nu spun ca ar fi fost luati in carne si oase la
bordul unor OZN-uri, dar pretind totusi ca sunt in permanenta legatura cu
fapturi din lumi superioare noua. Aceasta legatura se realizeaza fie prin ceea
ce literatura anglofona numeste channeling – receptarea de mesaje,
imagini, intuitii etc prin intermediul subconstientului de catre o persoana cu
inzestrari speciale – fie prin dicteu automat, cand subiectul simte
nevoia sa astearna texte sau uneori chiar semne neintelese pe hartie. Se cunosc
chiar cazuri in care s-au scris astfel zeci de carti (de pilda brazilianul Chico
Xavier este creditat cu 126 carti realizate pe aceasta cale). Dupa
Scott Mandelker (1995) printre
pamanteni se gasesc multe „persoane cosmice”. Acestea se afla in doua situatii esentiale: ratacitorii:
suflete incarnate in nou nascuti, pierzandu-si astfel, voluntar, memoria
identitatii si a vietilor trecute (deci ceea ce numim indeobste reincarnare),
si vizitatorii: suflete care intra in mod voluntar in corpul unui
pamantean pe care-l iau in stapanire in timpul vietii acestuia. Exista numeroase
exemple, unele bine studiate, care par sa ateste aceste fenomene. Mentionez
(dupa o carte de Ruth Montgomery) doar
cazul lui David Paladin din Inca
de la Confucius si Lao‑Zi, s-a subliniat ca omenirea
se imparte in doua rase: pe de o parte cei preocupati de relatii,
castig, conventii, avand drept verb calauzitor pe „a avea”, iar pe de
alta parte cei care cauta dezinteresat adevarul, binele, frumosul si pentru care
verbul calauzitor este „a fi”. Dupa Mandelker, primii ar alcatui 99% din populatia Pamantului, ceea ce explica, in
viziunea multor analisti, de ce suntem exclusi din „Clubul Galactic”. Evident, “persoanele cosmice” trebuie
cautate in acel 1% din urma. Tehnicile
SRV
Decorporarea
a fost folosita si in scopuri militare, mai exact s-a incercat ca cel
„decorporat” sa fie trimis sa spioneze secrete din tabara adversa.
Americanii au pus la punct, in anii saptezeci, prin proiectul SCANATE, chiar o
tehnica prin care persoane obisnuite puteau capata astfel de insusiri. Aceasta
tehnica a fost numita Scientific Remote Viewing (SRV). Ea are trei
faze: (1) exercitii de meditatie transcendentala care largesc si
implinesc campul constiintei, in armonie cu subconstientul, (2) tehnici de
control a frecventelor din creier (de pilda a celor relevate prin
electroencefalograma) elaborate la institutul Monroe, (3) insusirea unor
roluri bine definite prin “scenarii” pentru doua persoane: un medium
si indrumatorul sau. Informatiile primite de subconstientul mediumului
sunt inregistrate printr‑un sistem de “procese-verbale”. Tehnicile
SRV dezvoltate astfel au fost folosite, in
anii care au urmat, la a “cotrobai”, cu mai mult sau mai putin succes, prin
locuri secrete, aparent bine pazite. De pilda, la un moment dat
“coordonatele” pentru observare au fost indreptate asupra unor centre de
supraveghere a satelitilor din URSS. Ulterior, prin actiuni complementare de
spionaj, s-a dovedit ca informatiile obtinute prin clarviziune fusesera
remarcabil de corecte. In 1977, clarvazatorul Pat Price, pregatit astfel, a fost pus sa descrie birourile
dintr-o instalatie militara subterana aflata intr-un loc secret in statul
Virginia, birouri pe care Price, nu le vazuse niciodata. Descrierea corespundea
atat de bine cu realitatea incat un functionar al serviciilor secrete americane
care asista la test a exclamat uluit “la dracu’ – nu se mai poate tine
nici un secret!” In
anii nouazeci s-au suprimat fondurile de la buget pentru astfel de cercetari,
dar ele continua cu fonduri private la The
Farsight Institute din Atlanta (Georgia). Aici se fac cursuri si
demonstratii publice anuntate din timp, isi popularizeaza metodologiile si
formularele de estimare a scorurilor, inclusiv pe internet. Clarvazatorii de
aici spun ca ei se deplaseaza in “corp astral” la locul cercetat. Acuratetea
metodei nu e perfecta dar poate fi crescuta printr-un numar de clarvazatori
lucrand in paralel si comparand apoi relatarile lor. Unii
dintre acestia, ca Mel Riley, Ray Bordon, Courtney Brown
si altii si-au propus sa viziteze astfel OZN‑uri si locurile din care vin
acestea. Ei au descris aproape identic cele vazute. Daca
ar fi sa-i credem, nepamantenii i-au intampinat incantati pe pamantenii care au
venit in “dublura astrala” si au fost dispusi sa le raspunda la intrebari.
Au confirmat rapirile de oameni, experimentele genetice etc., ca si faptul ca ei
se afla de mult pe Pamant, dar nu vor intra in contact cu noi pana nu ne
maturizam. Mai mult, ei au spus ca toate contactele importante pe care le vom
realiza cu ei vor fi in spirit, adaugand: „Fiinte fizice nu ar fi in stare sa coordoneze Galaxia”.
Citate
de comentat:
“A
inceput sa ne fie clar ca, in loc sa fie extraterestre, in sens ingust,
OZN‑urile ar putea fi parte din aceeasi inteligenta cuprinzatoare care a
dat nastere la mozaicul religiilor si mitologiilor, din zorii constiintei
umanitatii”. Prof.
J. Allen Hynek “Existenta
extraterestrilor nu mai poate fi negata, sunt de acum prea multe marturii in
privinta lor si a farfuriilor zburatoare, asa cum dovedeste cercetarea OZN. A
spune categoric ca ele sunt iluzii si halucinatii sau ca relatarile unui martor
ocular nu reprezinta o dovada, e o greseala. Aceasta ar insemna sa punem sub
semnul intrebarii valoarea marturiei in general, ceea ce ar avea consecinte
serioase pentru religia insasi […] Sa nu subestimam valoarea marturiilor
omenesti […] Religia insasi se bazeaza pe marturia oamenilor care au avut
parte de revelatia divina […] Exista un pasaj in Noul Testament, in care
apostolul Pavel se refera la IIisus ca la Regele al Universului nu doar ca rege
al lumii pamantesti. Aceasta inseamna ca totul in Univers, inclusiv
extraterestrii, OZN-urile etc. sunt conciliabile cu Dumnezeu”. “Daca
as intra in contact cu extraterestrii, i-as intreba inainte de toate care este
opinia lor in privinta unei Fiinte Superioare, care-i conceptia lor despre
Dumnezeu. S-ar putea sa fie mai religiosi decat noi […] Cert este ca religia
crestina nu exclude existenta extraterestrilor, […] existenta farfuriilor
zburatoare, […] faptul ca extraterestrii sunt mai evoluati decat noi […] In
cercetarea OZN gasim indicatii clare ca acestea sunt fiinte cu un suflet mai
independent de trup, de materie […] Poate extraterestrii sunt fiinte a caror
latura materiala se subordoneaza laturii spirituale […] Dar este desigur
posibil, de asemenea, ca ei sunt ca si noi, sau ca, din punct de vedere
spiritual, ne sunt chiar inferiori, chiar daca sunt mai avansati stiintific
[…] Dumnezeu nu ne-a spus nimic despre alte lumi locuite din Univers, pentru
ca a socotit ca nu este necesar” “Nu
cred ca ingerii utilizeaza farfurii zburatoare. Dar, desigur, ei ar putea sa se
foloseasca de ele pentru a ne demonstra ceva […] Sa lasam stiinta sa
dovedeasca faptul ca ingerii calatoresc cu farfurii zburatoare! Eu nici nu voi
nega, nici nu voi afirma aceasta”. “Extraterestrii
[…] sunt fiinte de o mare bunatate, care doresc sa ne aduca mai aproape de
Dumnezeu. Dar aici ne aflam pe un taram al speculatiilor […] Fiecare eveniment
[OZN] trebuie examinat cu maxima atentie, nu ca un miracol, ci ca ceva aflat
deasupra obisnuitului; nu ca un incident divin sau demonic ci ca o realitate
fizica, parte a naturii. In timp, progresul stiintific va veni atat in ajutorul
parapsihologiei cat si a cercetarii OZN” Monsignorul
Corrado Balducci, membru al
curiei papale de la Vatican (1996) Papa
Ioan Paul II
a trimis congresului international OZN de la Acapulco din decembrie 1999, cele
mai bune urari ale sale, adaugand ca “ceea ce fac ei este o activitate extrem
de importanta”. Tot el, in 1999, la intrebarea unui baietas – daca exista
extraterestri – a raspuns: “Tine minte intotdeauna: Ei sunt copiii lui
Dumnezeu, la fel ca si noi”. Dalai
Lama, i-a
declarat personal lui John Mack, pe
data de 15 aprilie 1992: “Vizitatorii sunt «fiinte simtitoare»
din Univers, aparent tulburate de cele ce se petrec pe Pamant”. Bibliografie
-
Courtney
Brown, Cosmic Voyage, Penguin Books USA, 1996. -
Raymond E.Fowler, The
Watchers: The Secret Design Behind UFO Abduction, Bantam Books, 1990. -
Raymond E.Fowler, The
Watchers II: Exploring UFOs and the Near-Death Experience, Wild Flower
Press, 1995. -
Florin
Gheorghita, OZN eterice. Ei sunt printre noi, Ed. Polirom, Iasi, 1997. -
Florin
Gheorghita, Incursiuni in alte lumi, Ed. Polirom, Iasi, 1999. -
John
E. Mack, Passport to the Cosmos, Crown Publishers, New York, 1999. -
Scott
Mandelker, From Elsewhere: The
subculture of those who claim to be of nonearthly origins, 1995, (trad.rom.: Veniti din alta lume, Ed. Domino,
Targoviste, 1996). -
Robert
A. Monroe, Journeys Out of the Body, 1971,
(trad. rom. Calatorii extracorporale, 1997). -
Jacques
Vallée, Revelations, Ballantine Books, New York, 1991;
(trad.rom.: Contacte cu extraterestrii, Aldo Press, Bucuresti, 1995) -
***
Cartea lui Enoh, Editura Miracol, Bucuresti, 1997. -
Dan
D. Farcas, Extraterestrii
si religia,
Ed. Cartea de Buzunar, 2005. |
|