|
|
MIG
lovit de OZN-uri? (din
stirile aparute in media) Asa cum relata pilotul
MiG-ului, locotenent-comandorul Marin Mitrica, pilot militar din 1991, „Dintr-o data, din partea dreapta a avionului, am
fost lovit de un obiect dur. Coliziunea a spart geamul din plastic care acopera
carlinga. Aschiile mi-au perforat casca si mi-au provocat rani la fata. In
primul moment, m-am aplecat cat am putut asupra mansei pentru ca era un curent
foarte mare si era o temperatura de -30 de grade Celsius”. Cupola
s-a spart, s-a dezintegrat, a disparut. „Am vazut
ca avionul raspundea la comenzi. Am coborat la o altitudine mai mica si am redus
viteza” – povestea Marius Mitrica – „De la viteza de 850 de kilometri pe
ora si inaltimea de 6.500 de metri trebuia sa cobor in straturile mai dense ale
atmosferei pentru a evita hipoxia, efectele care se instaleaza odata cu lipsa de
oxigen”. „Daca nu aveam masca de oxigen puteam sa devin inconstient la socul
pe care l-am avut cand m-am trezit fara geam. Cel mai mare pericol a fost
hipotermia”. Unul
dintre controlorii de trafic aerian de la Baza de la Campia Turzii in timpul
incidentului a fost chiar sotia pilotului, Carmen Mitrica. „I-am dat
indicatiile de care avea nevoie sa ajunga cu bine la sol”, „Cand am
aterizat, prima mea grija a fost sa ma uit prin carlinga sa caut resturi, dar nu
am gasit decat aschii de plexiglas”, a mai spus Mitrica. In urma incidentului,
acesta s-a ales cu un ochi vanat. Imediat dupa aterizare, o comisie de
specialisti din aviatia militara a cercetat avionul, in speranta ca vor gasi
resturi din obiectul care a lovit MiG-ul. Fiecare
avion de vanatoare are o camera video care inregistreaza zborul de antrenament.
Dar analizarea imaginilor video nu a facut lumina in acest caz, spun oficialii
Bazei de la Campia Turzii. Avionul zbura cu peste 800 de kilometri pe ora.
Viteza foarte mare a facut ca imaginile surprinse la bordul avionului sa fie
neclare. Generalul
de flotila aeriana Ion Avram a precizat ca pe imaginile video inregistrate se
vad patru triunghiuri de marimea unei coli A4 fiecare, venind inspre avion, din
partea dreapta. „Am dat imaginile la Serviciul Roman de Informatii sa le
analizeze si sa ne spuna ei ce anume a lovit MiG‑ul”, a spus generalul
Ion Avram. SRI are laboratoare si aparatura performante. Initial
s-a crezut ca a fost o pasare. Mitrica spunea: „As exclude – este parerea
mea personala – in proportie de 99%, posibilitatea sa fi fost o pasare. Dar
este o comisie care analizeaza interiorul cabinei, urmele de pe avion, si care
are posibilitatea sa ne spuna ce a fost acolo. Generalul Avram a mai spus ca
pasarile nu zboara in acest anotimp la asemenea altitudini, pentru ca e prea
frig. Oficialii
Bazei 71 au verificat si daca „OZN”-ul putea fi un obiect provenit de la un
alt avion care sa fi zburat in preajma. Varianta a fost exclusa, intrucat
ultimul avion care zburase prin zona trecuse pe acolo cu mai mult de o ora
inainte. Deocamdata
cea mai plauzibila ipoteza naturala ar fi un micrometeorit. Pilotul a afirmat
„Nu cred sa fi fost meteorit pentru ca acesta are o energie cinetica foarte
mare si, daca ar fi lovit avionul, nu cred ca mai povesteam azi cu
dumneavoastra”. Totuºi, existã si meteoriþi de foarte mici dimensiuni, iar
ciocnirea putea fi ºi una „norocoasa”. Ceea
ce nu exclude, desigur ºi alte ipoteze. Ar fi interesant s-o stim pe cea a
comisiei de investigare. Puteti citi si un articol mai amplu pe aceasta tema, aparut in "Flying Saucer Review". |
|