|
|
Cazul
Mihail Kogalniceanu Asa
cum relateaza Emil Strainu, in cartea sa Fenomenul
OZN si serviciile secrete, intr-o zi din luna octombrie 1988, pe aeroportul
Mihail Kogalniceanu din apropiere de Constanta a avut loc una dintre cele mai
interesante observatii OZN din tara noastra, cu atat mai interesanta cu cat a
fost efectuata in prezenta unui mare numar de martori cu inalta calificare. Pe
aeroport se desfasura programul normal de decolari si aterizari ale avioanelor
civile, cand, la ora 14.14, statia radar care deservea aerodromul a semnalat
turnului de control si punctului de conducere a zborului ca pe directia nord-sud
se deplaseaza, la altitudinea de 7000 de metri si cu o viteza de 11000 km/h un
„obiect-tinta”, format din mai multe „obiecte-elementare”. Viteza
aceasta a fost confirmata si de personalul a trei curse de pasageri aflate in
trafic, ca si de alte statii radar, intre care cele de pe radarul de bord a doua
avioane decolate de pe o nava ruseasca aflata pe Marea Neagra. Aparitia
fusese semnalata de radare atunci cand se afla la 456 km de Mihai Kogalniceanu.
La scurt timp dupa aceea ea a trecut pe verticala aeroportului, iar dupa alti 60
de kilometri a disparut undeva in neant. Ea a fost vizibila si de la sol, atat
vizual cat si prin aparate optice, timp de 8-12 secunde, ca o formatie de 7-9
obiecte stralucitoare, o formatie stransa, in forma de „V” dupa anumiti
martori. Unii dintre acestia au remarcat ca obiectele, care se puteau observa
separat, aveau lumini multicolore, deosebit de vii si curate, neinvaluite in
halouri. In timpul evolutiei s-a auzit un zgomot de inalta frecventa, dar
sunetul a fost apreciat ca avea si o anumita muzicalitate, de nereprodus dar
placuta auzului. Nu s-au observat perturbatii radioelectronice. S-a
incercat fotografierea fenomenului cu o fotomitraliera, dar rezultatele au fost
nule, developarea filmului nerelevand nimic, ca si cum filmul nu ar fi fost
expus. Merita
o mentiune faptul ca la data incidentului pe aerodromul militar se gaseau si
membri ai unor grupe de studiu de la Academia Militara Tehnica si de la Academia
de Inalte Studii Militare, din specialitatile aviatie si aparare antiaeriana,
care participau la un exercitiu militar demonstrativ. Specialistii au fost
unanimi in a sublinia ca aceste obiecte nu puteau avea o origine terestra. Fenomenul
a fost vazut si pe radarurile de bord ale mai multor avioane militare. Un avion
a fost chiar scos pentru interceptare. El nu s-a putut angaja sa urmareasca
intrusii, desi era in fortaj, datorita vitezei insuficiente. Nu uitam ca
recordul mondial de viteza al unui avion pilotat era pe atunci de 3500 km/h. De
altfel, la scurt timp dupa contactul realizat cu radiolocatorul de bord, pilotul
avionului a pierdut tinta. La
o intalnire avuta in 2009 la ASFAN, cosmonautul
Dumitru Prunariu a rememorat si el acest incident de la
baza militara Kogalniceanu, subliniind ca viteza formatiei de obiecte
stralucitoare care se deplasau catre largul marii era imposibila pentru
orice avion sau racheta. El
a mai declarat ca raportul privind acest incident OZN inexplicabil a ramas
ingropat in arhive, fara sa mai fie scos vreodata la iveala. |
|