| Guest Book | Web Forum | Tell A Friend | Contact |    

         

ACASA

HOME

RAPORTATI O OBSERVATIE

RAPORTARI RECENTE

CAZURI INVESTIGATE DE ASFAN

CURS OZN

NOUTATI DIALOG

ARTICOLE

CAZURI VECHI DIN ROMANIA

ISTORIA INVESTIGATIILOR OZN DIN ROMANIA

PARTICIPAREA LA ACTIVITATILE  NOASTRE 

PRIETENI

CONDUCERE
 

 

IMAGINI MAI CONVIGATOARE DECAT O MIE  DE CUVINTE

Conferinta ASFAN sustinuta in mai 2001 la Cercul Militar National

 

Gheorghe Cohal

 

Voi incepe cu o afirmatie: fenomenul OZN exista. Din cele mai vechi timpuri. Este spectaculos si tulburator. Exista pareri impartite atunci cind se pune intrebarea  daca este real sau nu. Raspunsul nostru este inca o data, DA, credem, si vrem sa demonstram acest lucru.

Exista mituri, legende, povesti, desene rupestre, desene pe sol, desene in biserici, sculpturi, exista oameni de buna credinta care au vazut, au inregistrat ceva in memorie, in desene, in fotografii sau pe video, ceva ce nu si-au putut explica in mod normal.

Dar ca in orice domeniu exista si excroci care exploateaza nestiinta, recurg la diverse tehnici pentru a produce imagini cu care sa poata obtine bani, recunoastere sau aprecieri in anumite medii, ori pur si simplu  -publicitate.

Dar mai exista si necunoastere, rezultata din lipsa de cultura, insuficienta documentare, acces limitat la anumite informatii tinute sub sigla “secret de stat”, sau ascunse de anumite organizatii cu interese care mai de care mai ciudate sau obscure.

Tot asa exista dezinformare si manipulare, pentru unii aceasta fiind chiar o politica nationala, practicata pentru a ascunde adevarul sau pentru a acoperi alte activitati al caror rezultat este acela de a aduce bani, putere, suprematie.

Pentru alta categorie de oameni mai exista teama, frica: teama de ridicol, mai ales atunci cand ocupa un anumit loc in societate, teama de nou, teama de schimbare.

Dar mai presus de toate exista indoiala: este realitate sau imaginatie, este adevar sau inselatorie?

Pentru a demonstra existenta sau inexistenta fenomenului, orice om de buna credinta apeleaza la cercetare: individuala sau colectiva, sporadica sau organizata. Pentru a face insa acest lucru, cea mai importanta conditie din partea cercetatorului este interesul, curiozitatea. Erwin Schrodinger, pionier al mecanicii cuantice spunea: “primul lucru care se cere unui om de stiinta este sa fie curios”. Dar asta nu este totul; mai este necesara si munca de echipa (din acest motiv s-a infiintat si societatea noastra ASFAN), la fel de necesar este si accesul la tehnologie, fara de care astazi nu se mai poate face cercetare, mai ales în controversata fenomenologie OZN, totodata mai avem nevoie si de transparenta ca si de comunicare, dovada este si ciclul de conferinte la care participati si dumneavoastra in acest moment.

Zicala “o imagine este mai convingatoare decat un articol de o mie de cuvinte” nu este noua; ea este valabila in orice domeniu, mai ales in ziua de azi cand imaginea este nelipsita din viata noastra de zi cu zi, si putem face chiar afirmatia  ca imaginea de televiziune este un mod de culturalizare ,in detrimentul cartii.

De ce? Pentru ca probabil, fiecare dintre noi s-a simtit frustrat atunci cand, citind un articol despre o observatie OZN, despre un fenomen sau o descoperire oarecare, nu am gasit langacuvinte si o imagine convingatoare, pe care de regula o consideram reala. Pana chiar si stirile de la televiziune sunt seci daca nu sunt prezentate imagini comentate sau nu, mai nou, avem pretentia sa fie si in direct.

Avand acces la tehnologie, la INTERNET, putem urmari in direct pe site-urile NASA imagini din spatiul cosmic (telescopul HUBBLE), de pe suprafata Lunii sau a planetei Marte, fenomene stranii de pe Pamant (cum este fenomenul Hessdallen), sau chiar putem comanda orientarea unui telescop renumit spre o anumita stea sau regiune din spatiul cosmic si a face observatii directe, stand acasa in fata calculatorului.

Cu alte cuvinte ne-am obisnuit sa vedem imagini. Am inceput sa simtim, sa comunicam, sa facem cpmparatii, sa traim cu imaginea în fata ochilor nostri: televizor, calculator, panouri publicitare...

A devenit un modus vivendi. Este bine? Este rau? In orice caz este mai convingator!

Pentru aceasta este necesar sa ai acces la informatii, inregistrari originale, complete, neprelucrate, netrunchiate, neviciate.

Este destul de greu la ora actuala sa decelezi cazurile reale de cele contrafacute datorita mai multor aspecte:

-          fenomenul OZN s-a globalizat. Datorita mass-mediei si internetului, orice informatie, inclusiv cele care ne intereseaza pe noi, cu privire la fenomenul OZN, circula rapid si liber in orice colt al pamantului ;

-          progresul tehnico-stiintific o data cu accesibilitatea oricarui individ la aparate si instalatii de inregistrare foto si video au dus la o invazie de imagini care circula liber, care sunt cautate şi vanate de societatile de televiziune, folosite de multe ori fara discernamant, doar in scopul cresterii audientei;

-          exista o multime de cercetatori individuali ce-si dedica o mare parte sau tot timpul acestui fenomen, scriu articole, carţi, traduse in limbi de circulatie internationala, in care-si expun teorii proprii sau preluate, fara cercetari temeinice, sau prezinta diverse cazuri notorii, din care unele sunt retractate in timp ca fiind falsuri, glume sau cazuri explicate;

-          exista foarte multe organizatii in aproape toate tarile lumii, oficiale sau neoficiale, guvernamentale sau private care cercetează stiintific fenomenul OZN, dar exista si organizatii pentru care acest fenomen a devenit o adevarata religie, cu multi adepti, fanatici, pentru care nu sunt valabile decat teoriile proprii, si folosesc orice mijloace pentru sustinerea si popularizarea acestora;

-          sporadicitatea fenomenelor OZN, faptul ca acestea se desfasoara de obicei in timp relativ scurt (secunde , minute), ii iau prin surprindere pe observatori, le produc acestora emotie, tulburare, blocaje sau chiar teama, si uita sa inregistreze evenimentul ce se desfaşoara in fata lor, iar atunci cand o fac, o fac de regula prea tarziu sau cu emotie, producand inregistrari foto sau video de slaba calitate (neclare, miscate), mai ales cand se afla la distante relativ mari si nu dispun de aparatura performanta (teleobiective, trepiede, etc.);

-          nu sunt cunoscute anumite proprietati ale sistemelor optice folosite sau ale suportilor de inregistrare, în conditii de puternica sau slaba iluminare, condiiii de inregistrare, prelucrare sau manipulare a imaginilor, defecte de fabricatie, etc., toate acestea ducand la erori de interpretare.

J. Allen Hynek – cercetator al fenomenului OZN, consultant stiintific al Proiectului SIGN(primul nume al Comisiei UFO al USAF), apoi al Proiectului Blue Book, autor de carti pe aceasta tema, spune in Experienta OZN, publicata si in limba romana la Editura DACIA Cluj-Napoca, 1978, in traducerea domnilor Ion Hobana si Petre-Grigore Nastase: “o fotografie despre care se pretinde ca reprezinta un OZN trebuie luata in considerare numai daca indeplineste urmatoarele conditii:

1.      au existat martori demni de incredere, care au vazut cu ochii lor obiectul in timpul fotografierii lui;

2.      negativul original este pus la dispozitie pentru studiu, intrucat nu se poate face o analiza adecvata numai pe copii;

3.      aparatul de fotografiat este pus la dispozitie pentru studiu;

4.      posesorul fotografiei este dispus sa declare sub juramant ca fotografia este, dupa stiinta lui, autentica, adica fotografia este ceea ce pretinde sa fie, respectiv cea a unui OZN. Ultima conditie poate fi omisa, daca la fotografia in cauza se adauga altele, facute in mod independent, de preferinta din locuri cu totul diferite”.

Acest lucru este perfect valabil si pentru aparate de filmat sau camere de luat vederi.

(se prezinta imagini video)

Dupa cum vedeti imaginile curg, se deruleaza pe ecranul din fata dumneavoastra. Ele sunt multe. Initial am dorit sa realizez un montaj de aproximativ 40 de minute de selectiuni dintr-o arhiva de aproape 6 ore  numai de imagini film sau video, in final reusind un total de peste 60 de minute. Va rog sa ma iertati daca imaginile pe care le vedeti nu vor fi pe masura asteptarilor dumneavoastra. As fi dorit sa arat si in acelasi timp sa comentam mult mai multe, dar timpul limitat ne obliga doar la atat.

Expunerea de imagini la care asistati a fost impartita in patru parti principale:

1. Imagini din preistorie:

- picturi rupestre (Marele Zeu Martian  si Marele Zeu Sefar din Tassili, pestera Val Camonica din Elvetia, pestera Taguei din Nigeria);

- statuete Dogu din Japonia, care au fost folosite si de NASA pentru gasirea unor solutii tehnice la confectionarea costumelor spatiale;

- cateva picturi pe sol din regiunea Nazca, America de Sud, a caror origine si functionalitate nu sunt stabilite nici pana astazi;

- ati mai vazut un basorelief – Mormantul lui Pacal din Palenque ce pare a reprezenta un cosmonaut intr-un aparat de zbor (si nu este singura reprezentare din acea zona).

Au urmat apoi cateva imagini statice: fotografiile lui Emil Barnea din anul 1968 de la Cluj cu detalii ale obiectelor inregistrate si doua fotografii cu luminile de la Lubbock, realizate in 1951. Acestea fac parte dintre imaginile de referinta in fenomenologia OZN, considerate ca fiind neexplicate si credibile.

2.  Partea a doua a filmului nostru prezinta un montaj de imagini, asezate in ordine cronologica, din cele mai importante cazuri OZN studiate si acreditate ca reale. Marea majoritate a acestor imagini fac parte din colectia UFO - THE FOOTAGE ARHIVES (UFO – Arhive de filme) realizata de cunoscutul cercetator german Michael Hesseman pe 4 casete video, casete pe care mi le-a pus la dispoziţie domnul Ion Hobana, presedintele asociatiei noastre – A.S.F.A.N, pentru care-i multumesc foarte mult. Dupa cum ati remarcat, fiecare secvenţa este personalizata, localizata in timp si spatiu.

 La ora actuala toate aceste imagini sunt la dispozitia cercetatorilor OZN si sunt studiate pe calculator, prin intermediul unor softuri speciale. Rezultatele lor sunt rezumate si prezentate in filme documentare, pe casete video sau la posturi de televiziune. Ati vizionat si dumneavoastra destule astfel de productii, mai ales pe Discovery, dar probabil ca nu ati vazut niciodata un film numai cu imagini fara comentarii.

Aceasta a doua parte a inceput cu imaginile arhicunoscute de la Tremonton, Great Fall, Corpus Christie, etc., iar pentru a va prezenta cat mai multe cazuri, am scurtat la limită secventele, lasand doar imaginile cele mai reprezentative. Am evitat cazurile  ce au fost dovedite ca fiind contrafacute sau care prezinta dubii precum si pe cele carora li s-au dat in timp explicatii plauzibile.

De remarcat ca desi imaginile sunt realizate de persoane diferite, in locuri diferite, la intervale de timp diferite, multe din ele se aseamana. Am incercat sa redam secvente inregistrate in toate zonele de pe glob: SUA, Brazilia, Chile, Mexic, Australia, Japonia, Coreea, China, Rusia, Italia, Albania, fosta Cehoslovacie, Franta, Anglia, Germania, etc.

Mai trebuie subliniat faptul ca in ultimii ani se remarca o reala deschidere a oficialitatilor fata de acest fenomen, sunt scoase la lumina si date publicitatii cazuri necunoscute din arhivele organizatiilor guvernamentale sau militare. Apar persoane oficiale, cercetatori de la universitati si institute de cercetari de prestigiu din intreaga lume (inclusiv militari), care participa la diferite congrese ori conferinte internationale in domeniul OZN, prezinta comunicari in care fac dezvaluiri ale unor cazuri nefacute publice pana acum.

Veti vedea imagini declasificate din fosta URSS sau  inregistrari facute de Fortele Aeriene ale SUA.

3. Dar cele mai spectaculoase imagini sunt prezentate in partea a treia a filmului unde sunt grupate imagini din spatiul cosmic obtinute in timpul misiunilor Gemini, Apollo, ale navetelor spatiale sau de pe statia orbitala MIR, facute publice de catre NASA. Aceste imagini sunt aproape integrale.

Ar fi trebuit si am fi putut chiar sa va prezentam o clasificare a fenomenelor OZN insotite de schite si desene dar am fi scurtat destul de mult prezentarea imaginilor crude.

In orice caz, puteti urmari lumini sau grupuri de lumini diurne şi nocturne, obiecte stationare sau care se deplaseaza lent sau rapid, pe anumite directii sau in mod dezordonat (unele din acestea nu trebuie confundate insa cu miscarile camerei de luat vederi in timpul filmarii); puteti urmari obiecte ce penduleaza ori se rotesc, sfere si grupuri de sfere de consistenta si luminozitate diferite.

O buna parte din fenomenele filmate au fost descoperite la vizionarea secventelor inregistrate, atunci cand au fost redate cu viteze mici.

De asemenea, multe din inregistrarile originale prezinta si comentariile martorilor asistenti la evenimente, din care rezulta uimirea, emotia, ineditul.

4. In ultima parte a filmului sunt prezentate patru cazuri romanesti, cazuri ce nu par a fi atat de spectaculoase precum celelalte.

Putinele cazuri romanesti se datoreză poate faptului ca la noi sunt inca putine persoane care sa-si permita achizitionarea  unei cmere de luat vederi cu care sa plece in concedii, excursii sau diverse deplasari.

Sunt foarte multe persoane interesate de cercetarea fenomenului OZN dar nu au curajul sa iasa in lume, le e teama sa nu fie ridiculizati de prieteni sau colegii de munca, sa nu se faca glume proaste pe seama lor, multumindu-se doar sa citeasca sau sa priveasca la ceea ce au facut altii.

Este nevoie doar de putin curaj, ceva mai multa vointa si foarte multa curiozitate. Restul vine de la sine, inclusiv satisfactiile!

In final as dori sa fac cateva recomandari in cazul in care vreodata va veti confrunta cu fenomene aerospatiale neidentificate, ciudate, inclusiv cu obiecte zburatoare neconventionale.

1.      Calm si stapanire de sine.

2.      Evaluarea situatiei si atentionarea eventualilor martori.

3.      Folosirea corecta a instrumentelor de inregistrare pe care le aveti la indemana; fixarea pe trepied sau macar sprijinirea de un obiect rigid este absolut necesara.

4.      Reglarea corecta a timpului de expunere si a diafragmei aparatului de fotografiat in functie de sensibilitatea filmului folosit si intensitatea luminii mediului ambiant.

5.      Executarea a cat mai multe fotografii, eventual din unghiuri si locuri diferite- daca este posibil, pe video- secvente cat mai lungi. Se vor inregistra si imagini panoramice, generale ale locului  unde apar asemenea fenomene sau obiecte, pentru a se putea face ulterior masuratori si comparatii. Atunci cand se dispune de un aparat de fotografiat cu transfocator, se vor face mai multe cadre cu diferite raporturi de marire. Folosirea transfocatorului camerei de luat vederi se va face lent, secventele de filmare sa fie mai mari de 7-10 secunde si vor fi evitate miscarile bruste, precipitate. Atentia maxima va fi acordata fenomenului care se produce si abia dupa consumarea acestuia vom proceda la fixarea imprejurimilor, a urmelor ramase, inclusiv vom nota pe hartie data, ora ,durata evenimentului, martori prezenti, adrese ale acestora ori eventuale fenomene complementare petrecute.

6.      Ultima recomandare pe care am vrea s-o facem este sa luati urgent legatura cu asociatia noastra ASFAN cu sediul în cladirea Observatorilui Astronomic Amiral Vasile Urseanu, pentru a completa un chestionar si pentru a cere sprijinul specialistilor nostri.

Ar fi trebuit si am fi putut chiar sa va prezentam o clasificare a fenomenelor OZN insotite de schite si desene dar am fi scurtat destul de mult prezentarea imaginilor crude.

In orice caz, puteti urmari lumini sau grupuri de lumini diurne şi nocturne, obiecte stationare sau care se deplaseaza lent sau rapid, pe anumite directii sau in mod dezordonat ( unele din acestea nu trebuie confundate insa cu miscarile camerei de luat vederi in timpul filmarii); puteti urmari obiecte ce penduleaza ori se rotesc, sfere si grupuri de sfere de consistenta si luminozitate diferite.

O buna parte din fenomenele filmate au fost descoperite la vizionarea secventelor inregistrate, atunci cand au fost redate cu viteze mici.

De asemenea, multe din inregistrarile originale prezinta si comentariile martorilor asistenti la evenimente, din care rezulta uimirea, emotia, ineditul.

Mentionam ca imaginile prezentate sunt disponibile pe caseta video la sediul asociatiei noastre.

Copyright (c) Asociatia pentru Studiul Fenomenelor Aerospatiale Neidentificate - 2002
e-mail:
asfan@asfan.ro - Grafica: Carmen Lucaci - Webmaster: Liviu Chirila
Ultima modificare : 06-06-2007